Saturday movie day [Star Wars episode 2 & 3] part 1

Jag lovade ju att idag skall jag skriva om fyra filmer, så skriver dem i två delar. ena kommer nu när jag äntligen sett dem och den andra kommer när jag sett de två andra filmerna (pausade en film för att skriva detta).
 
Star Wars episode 2: Attack of the Clones

Senator Padmé försöks assassineras och Obi-Wan Kenobi får uppdraget att investigera händelsen. Under sin investigering hittar han en clon armé som hotar hela deras värld.

Okej, igen händelsen i ett nötskal. Faktummet är att jag sett denna film helt för många gånger i mitt liv att kunna förklara filmen vettigt.
  
 
Okej jag är visuellt imponerad av filmen, tänk hur många timmar de har jobbat med datoranimationen. Jag älskade den där lilla romansgrejen, och jag älskade att Yoda visas mycket i filmen.

Filmen stör mig ändå, för att jag tycker att en del grejer är onödiga scener som har ingen betydelse för filmens flöde. Jag gillar inte Hayden Christensen som Anakin, helt för "emo" för rollen.

7/10
 
Star Wars episode 3: Revenge of the Sith
Tack vare sith lögner blir Anakin Jedi ridarnas fiende, vilket blir hans sista steg mot mörka sidan.

Nämen va, slutar det såhär? Okej joo jag viste att detta hade inget lyckligt slut, men måste Anakin vara så dum? Helt som om en tonåring bara klagar om hur skit ens liv e och skyller sina handlingar på det. Stackars Padmé. 
 
Så nu vet jag sagan om Darth Vader, kan inte säga jag blev speciellt nöjd med hur allt gick till, men fick iaf mitt slut. 
 6½/10

Nu när jag äntligen är i slutet av alla 6 filmer vill jag dra en liten slutsats om serien. Jag tycker att dessa filmer har nog gjort ett intryck i filmvärlden och har nog vart märkvärdiga i sci-fi genren. Visuellt är den nyare trilogin mycket mer imponerande, otroligt talanterad dator grupp.
 
I kategorin vilken av dessa två trilogier är bättre, måste jag nog säga att jag gillar mer originaltrilogin från 70/80-talet, de har mer småhumor i dem och i helhet bättre kemi mellan skådesspelarna. Kanske faktummet att originaltrilogin har mer positivitet och hopp i sig, OCH faktummet att Hayden Christensen inte är med i dessa filmer (i really dislike that actor).
 (bjuder på en bild på min älskade Darth Vader klocka)
 
MEN jag är en nörd, och älskar dessa 2 trilogier mer än alla andra trilogier förävigt!

xoxo (The Star Wars nerd)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0