Morgon i Pirkkala

Har ni nåt ställe var ni känner er alltid som att ni är hemma? Ett ställe var man kan vara bara för sig själv och ta de lugnt?

 Sådant ställe är och kommer alltid att vara mofas stuga. Här har jag kunnat njuta, vara med mina tankar och bara lyssna på fågel kvitter. Jag behöver inte någon dator att hålla mig sällskap, utan njuter av naturen. Detta är min himmel, här vill jag vara.
För några veckor sedan var jag till Borgå för att hälsa på min mor. Då bad hon att om jag kunde denna sommar ägna 2 veckoslut för att klippa morfars gräs på stugan. Förstås gick jag med på det och körde på lördag ca 300 km för att få vara här och klippa gräs. 
 
 
Idag vaknade jag kl. 5 på morgonen, och undrade nog en stund att varför hjärnan min bestämde sig för en så tidig morgon. Men när jag satte mig ner kl.6 och skrev detta inlägg insåg jag varför jag steg upp, här är helt enkelt så lugnt. Jag är inte van att det är tyst, jag har ändå 2 katter som börjar bråka med en kl. 6 på morgonen för de vill ha mat och att jag har min teddybjörn till man breved mig och snarkar.
Här skulle jag ha all möjlighet att kunna ta en sovmorgon, men nej, jag vill höra fåglarna kvittra

Idag skall jag tillbaka hem till Ingå, vilket inte är vad jag vill egentligen göra, jag vill bli här med lugnet..

Kanske jag orkar vänta 1 månad...

Puss o kram,

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0