Brev från 1928-1930, fortsättning

Det är en stor ära för mig att min morfar har gett mig uppgiften att dokumentera dessa brev. Jag pratade med honom idag i telefon, och han vill att jag delar med mig hans föräldrars historia. 
Jag kan inte med ord skriva glädjen jag känner över att han litar på mig så mycket, att han gett mig en så stor ära gällande vår familjehistoria. Jag har lovat att göra detta med honom, och jag har lovat att fortsätta med detta projekt utan honom. Jag har lovat att hans önskan blir uppfylld.
 
Jag har nu fårr nerskrivet brev nr. 7/160, och jag är verkligen rörd av orden Siro använt för att uttrycka sin kärlek till sin Anni. Han var så ärlig om sina känslor, och sin oro. Hur han med alla sätt försökte lyckas med sitt liv.
 
När Siro skrev dessa brev var han i min ålder, oj om jag skulle ha samma talang med ord. Tyvärr är jag helt för tankspridd och dum för sådant, haha.
 
Jag ser nu att jag har vart igen för länge vaken, och tänker ta över min tron jag även kallar säng.

God Natt
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0