Friday Movie Night [Star wars episode 6 &1]

Star Wars Episode VI, Return of the Jedi
 
Luke försöker desperat få sin far till ljusa sidan medan rebellerna försöker kämpa mot emperiet.

Handlingen i ett nötskal?

Jag har inget mer att skriva om handlingen, känns som om jag skulle bara rabbla upp ord om jag skriver mer. Jag som vanligt gillar denna film(Star Wars nörd, helloo!), men jag blev otroligt störd på en del saker.
1. Alltså varför skall de döda dom där söta nallebjörnarna?
2. I vilket skede hade nallebjörnarna(ewoks) tid att fläte prinsessan Leias hår?
3.Varför i blu-ray versionen har de nytt ut original Anakin Skywalker, Sebastian Shaw, till Hayden Christiensen??
4. Bästa klonerna i världen? (nördarna vet vad jag menar)
5. Så ni lärde inte med första gången att INTE lämna stora hår i dödsstjärnan? 
 
Okej, kanske jag är nu mer kritisk än jag var med de två första episoderna, men jag gilla faktist dem mer än denna.
7½/10
 
Star Wars Episode I, The Phantom Menace

Medan två Jedin flyr sina fiender hittar de en ung pojke med otrolig styrka. De tror han är den vars öde är att hämta fred i galaxen, men en ond Sith lord har andra planer.
 
Efter en lång väntan kom George Lukas äntligen ut med en förtsättning till trilogin, var han visar berättelsen före original trilogin. Jag är inte ensam med att säga att han smått misslyckades.

Problemen lisade:
1. Jar Jar Binks
2. Dålig barn skådesspelare (sorry Jake Lloyd)
3. Den där känslan du får när du inte riktigt vet vad någon talar om
4.Keira Knightley?? KEIRA KNIGHTLEY???? alltså va hon i denna film (challenge, gissa vem hon var i filmen)
5. Helt för många film clichéer.
Är det verkligen möjligt att jag inte riktigt gillar denna film, näh fortfarande värt att se, här kommer en del grejer ni måste veta till de två "sista" delar i trilogin.
6/10



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0