Music Monday [DGM]

Jag började lyssna på denna band förra sommaren jag var och hälsa på mina vänner I Italien. Själva introduktionen gjorde mr. Gasoline (namnet håller jag gömt) som gav mig deras skiva. Jag var i sommras i Italien hela 9 dagar, och det allt gick ut på great heavy musik och DGM.

Efter sommaren har jag inte kunnat sluta, och deras sånger är nu djupt i mitt hjärta. Därför bestämde jag mig i oktober att skaffa deras nyaste album Momentum. Jag älskar det progressiva soundet, hur Simone Mularoni är killer med gitarren och Mark Basiles fantastiska röst. Faktist en ny favorit.

Okej, jag vet att bandet later otroligt mycket som Symphony X, men bryr mig inte egentligen för tillfället.

Om ni gillar metal, uppmanar jag er till att “check this band out”

xoxo
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0