Kära dagbok, jag vill sluta röka!

Kära dagbok,
 
idag har jag jobbat, sen gick jag till butiken och köpte godis, farväl banttis. Idag bestämde jag mig även att tiden är inne för mig att sluta röka. Därför beställde jag en elektronisk cigarett åt mig som kommer inom en vecka. Efter den dagen vill jag aldrig gå till butiken för att köpa mina LM blå. 

Saken är den att jag försökte sluta röka första gången 2008, då var jag 18, då förskte jag med totalstop. 3 månader senare hade jag igen tobaken under läppen. Andra gången jag försökte sluta var 2010, då försökte jag med nikotin tuggummi, jag försökte i 2 dagar, men märkte sedan att jag inte kan använda det tack vare att jag fick en mystisk allergisk reaktion. 
Nu har det blivit tid för mig att göra mitt sista "billiga" försök, frrän jag skaffar åt mig pillren som får tobaken att smaka illa. Jag lovade mig själv, att 2014 slutar jag röka för flere orsaker:

1. Börjar ha svårt att andas när jag är på gym
2. Min hy tycker INTE om mitt rökande
3. HÄLSA
4. Jag har diskuterat med min Alex, och om några år vill vi bli föräldrar, jag vill inte ha ett nikotinberoende barn
 
Dessutom vinner jag sjukt mycket tid och pengar med detta beslut.

Wish me good luck!

xoxo
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0