Friday movie night [Phantom of the opera & Funny face]

(Lite försenat, sorry!)

Phantom of the opera(2004) 

Ett musikalist geni med horribellt utséende blir kär I en ung operasångerska. Allt detta sker i 1800-tals Opera hus.

 

Jag har sett denna film bara 2 gånger i mitt liv, när jag köpte filmen 2005 och för att skriva dennna recension. Jag kom på att jag hade kalla kårar genom hela filmen.

Jag tror att det är faktorn att man vet inte vem man vill att vinner sångarens kärlek och att man tycker synd om fantomen, sångerna har ett slags ”oomph”, de är bara otroligt bra och låt mig drägla en stund.... Gerard Butler (men varför fan måste han puta på läpparna hela tiden?)

Om ni gillar musikaler, älskar ni denna film.

9½/10

 

Funny face (1957)

En ny model föds när hon råkar jobba I en bokbutik var en modetidning har fotografering.

Älskar Audrey Hepburn, hon är bara så härligt oskyldig. Har egentligen inget speciellt att säga om filmen, bara att denna film är en ”oldie” och värt att se..

9/10



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0