Friday movie night [Grease & Moullin Rouge]

Dessa första veckorna av "Friday movie night" är till ära av musikaler.

Grease (1978)

Sandy hade en romantisk sommar med Danny. På hösten byter Sandy skola, och får reda på att Danny är i samma skola, men Danny är inte den romantiska unga mannen som hon lärde sig känna.
Kommer Danny att kunna upprätthålla sin ”bad boy image” och dejta Sandy, eller måste han ändra sin personlighet helt och hållet?

Oh, vad jag älskar musikaler ibland!

Denna film får mig alltid att le, bara för de roliga sångerna och kroppsspråket skådesspelarna har, därför har denna film vart en av mina favoriter redan i 10 år. I ärlighetens namn, är denna film litet ”rosa molnig” och därför kan vissa börja må illa av romansdelen av filmen.

7/10 

Moulin Rouge (2001)

Christian, en brittisk poet blir kär I en kurtisan från Moulin Rouge. Deras förbjudna kärlek trasslas mitt I en teater, en svart sjuk hertig och Moulin Rouge. Denna film har ingen ”lyckliga i alla sina dagar”-slut.

Älskar filmen (kanske för att jag är kvinna)! Nej, men älskar att sånger från 1900-talet har blandats i scener från 1800-talet. Det som fick mig ännu er att gilla filmen var att filmen hade ett sorligt slut (blame my finnish side), äkta känslorna som jag fick av sångerna, samt galenheten. Mina kvinnohormoner gillar.

Ett litet tips till pojkarna: se denna film med er flickvän, hon kommer gilla det(om hon gillar romantiska filmer)

8½/10 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0