Välkommna!

Hejssulivei!(Så säger vi var jag kommer ifrån)
 

Jag heter Matilda, jag har alltid hatat mitt namn, men det är det ända jag har. Jag bor med min fästman (Alex) i en liten by i Finland som kallas Ingå. Ingå har ungefär 5 570 invånare varav ungefär 55% (enligt wikipedia jag skulle säga närmare 85%) talar svenska. Detta är inte onormalt i Finland.
 
(Detta är taget från min balkong)
 
Jag är förr i en tvåspråkig familj, varav min far talar svenska och min mor talar finska. Mina föräldrar har länge sedan gått skillda vägar men de båda bor fortfarande i min barndomsstad Borgå
 
 
Jag har en nära relation med min bror, Justus, med honom talar vi antingen finska eller svenska beroende på situationen. 
 
 
Jag studerar för tillfället till närdvårdare, på sidan om studierna jobbar jag på daghem.
 
Här på bloggen får ni läsa om mitt liv, mina tankar och mina observationer. Jag är ofta brutalt ärlig, jag bloggar även på matildaberg.ratata.fi, så där får ni läsa mer om mitt liv.
 
Hoppas ni gillar min blogg!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0