Välkommen till Kangasala

Hej,
 
De två sista dagarna har jag vart i Kangasala, vilket är nära Tammerfors i Finland. Varför är jag här? Jo min mormor bor här. Kangasala är ett helfinskt område, vilket har lätt till att alla tittar på mig konstigt när jag svarade i telefonen och tala svenska till Nasse, min mormor är finskspråkig. 
 
(har inte nån annan bild från mommos så jag fota hennes sjuktsnygga klocka)
 
Jag vet inte, det är udda att vara ända svenskspråkiga på området, när jag kommer från den delen av Finland var majoriteten av befolkningen talar svenska.
 
Nåja, inte hade jag desto mer att skriva idag, skall uppdatera igen när jag kört en sjuhelvetes väg hem. (FUCK, skall det ta 2,5h för att se sin mormor???)
 
Hoppas ni har en bra påsk!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0