Torsdag/Städdag

Idag har jag vart i skolan, och imorgon är sista dagen i veckan på jobb. Det har vart skönt att ha 2 korta veckor, min hjärna har haft möjligheten att ladda batterier. 
 
Idag skall jag städa hemma, har jätte råddigt hemma och för att jag skaffat ett par blommor så vill jag ha det städigt och fint. Det problematiska med detta är galenskapen där hemma, som jag kallar mina katter. De har fått för sig att det inte skall var städigt, utan om jag plockar nåt bort så kommer en av dem och drar det ner tillbaka. 
Rena lakan? Oh no you don't! Det är inte tillåtet hemma hos mig, om jag inte är tillräkligt snabb med att sätta dem i skåpet före katterna hittar på att gå och gnugga sig i dem. Mina kläder har så mycket katthår på sig att jag måst vädra dem före jag sätter på dem.
 
(Hemmet för 3 år sedan när vi inte lärt oss med Sambon att städa)
 
Det är svårt med katter, därför har jag lärt mig att sätta litet kläder i hörnet till katterna så att de kan gnuga sig på dem.. FUNKKAR!!!
 
MEN stora svårigheten är när katter ser ut som på bilden ovan. GULLIG, jag blir aldrig arg på dem. Men idag skall det städas, och den elake dammsugaren skall fram. 
 
Hoppas jag inte har attackerande katter
 


Kommentarer
Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Ja oj vad katter kan fälla hår. Speciellt denna årstid. Vi har bara en, men det räcker. Han har lite filtar som han brukar få ligga på och de brukar fånga upp mycket a hans hår.

Svar: Joo det är helt grymt. Men somtur är det städigt och fint igen, och snart slutar det till en kort tid.
Matilda Berg

2013-04-04 @ 22:03:27
URL: http://lottizdays.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0